Sezonowa aranżacja sklepu – jak wyróżnić ofertę tematyczną

Aranżacja sklepu powinna uwzględniać promowanie produktów z oferty sezonowej. Związanych z porą roku, świętem lub wydarzeniem. Jak przygotować sklep, aby wyróżnić ofertę sezonową? Jakie ekspozytory sklepowe są stosowane w drogeriach, sklepach odzieżowych i obuwniczych? Odpowiadamy na te pytania.

Zasady ekspozycji sezonowej w sklepie

stojak na buty z pleksiEkspozycja sezonowa charakteryzuje się określonym czasem trwania. W przypadku pojedynczych świąt lub wydarzeń są to kilkudniowe akcje. W przypadku świąt sklepy utrzymują specjalne ekspozycje przez dłuższy czas.

Ekspozycje tematyczne nawiązują do konkretnych wydarzeń lub trendów. Na przykład w okresie letnim sklepy tworzą ekspozycję związaną z wakacjami. W sklepach odzieżowych prezentowane są stroje kąpielowe i akcesoria plażowe. Natomiast przed świętami Bożego Narodzenia sklepy skupiają się na dekoracjach świątecznych i zestawach prezentowych.

Oferta sezonowa w sklepach jest zazwyczaj prezentowana w wyznaczonej strefie. Na przykład tuż przy wejściu i w środkowej części sali sprzedaży.

Przykłady ekspozytorów sklepowych:
– podłogowe: stojaki reklamowe, stoiska do degustacji, banery,
– półkowe: shelfstoppery, woblery (kiwaki), krawaty reklamowe,
– naladowe: niewielkie ekspozytory do postawienia na ladzie sklepowej.

Ważnym elementem ekspozycji sezonowej są również materiały reklamowe. Przyciągają uwagę Klientów i informują o aktualnych ofertach. Mogą być to plakaty, ulotki i banery.

Ekspozytory sezonowe dla branży beauty i modowej

Produkty sezonowe występują na przykład w branży kosmetycznej. Drogerie dostosowują swój asortyment do pór roku i okazji. W lecie eksponowane są produkty do opalania, dezodoranty, mgiełki zapachowe. Inaczej wygląda oferta drogerii, gdy zbliżają się święta, a potem Nowy Rok i Walentynki. Wtedy numerem jeden są między innymi perfumy, zestawy prezentowe, farby do włosów. Okolice Sylwestra to czas postanowień noworocznych. Drogerie proponują wtedy produkty do pielęgnacji ciała (kremy, balsamy) i suplementy diety. Natomiast w Walentynki sklepy kosmetyczne eksponują między innymi perfumy damskie, szminki i świece zapachowe.

Przykłady ekspozytorów do drogerii:
– stojaki na perfumy,
– stojaki na okulary,
– standy naladowe na kremy,
– drewniane ekspozytory na kosmetyki ekologiczne.

głowa manekina na dodatki odzieżowe w sezonie zimowymOferty sezonowe są też domeną branży odzieżowej i obuwniczej. Kolekcje dostosowane są do zmieniających się pór roku oraz aktualnych trendów. W okresie wakacyjnym w butikach znajdziemy stroje kąpielowe i letnie dodatki. Z kolei sklepach obuwniczych na półkach pojawiają się wtedy klapki, sandały, baleriny i obuwie sportowe.

Przykłady ekspozytorów sezonowych do sklepu odzieżowego:
– torsy sklepowe do prezentacji strojów kąpielowych,
– ekspozytory na okulary przeciwsłoneczne z pleksi,
– głowy ekspozycyjne na nakrycia głowy (np. kapelusze, czapki z daszkiem, czapki zimowe),
– wieszaki na czapki.

Przykłady ekspozytorów obuwniczych:
– stojaki na obuwie,
– półki na panel wykonane z pleksi,
– ekspozytory z pleksi w formie schodów i stopni.

Poznaj manekiny i ekspozytory na odzież:
https://wyposazamysklepy.pl/manekiny-sklepowe

Przeczytaj również:
https://meble-avenir.pl/panele-scienne-mdf/
https://manekiny-do-sklepu.pl/manekiny/ruchomy-manekin-top-5-manekinow-sportowych/

1 myśl na “Sezonowa aranżacja sklepu – jak wyróżnić ofertę tematyczną

  1. Pingback:Przegląd rodzajów wieszaków na ubrania - MEBLE Z DREWNA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *