Strefa przykasowa +impulsy obecne w innych branżach nie tylko na stacji benzynowej to gorące miejsce w każdym sklepie. Tutaj właśnie trafia każdy Klient, żeby uregulować rachunek. To właśnie tutaj jest ostatni moment, kiedy można wzbudzić odruch dodatkowego zakupu.
Zakupem impulsowym nazywamy nabycie wcześniej nieplanowanych produktów. Takie wybory dokonujemy odruchowo, pod wpływem chwili i bez zastanowienia się. Aby jednak Klient miał możliwość ulec swojej słabości, należy stworzyć mu ku temu okazję. Odpowiedni dobór produktów impulsowych oraz ich ekspozycja to przepis na wysoką sprzedaż.
Produkty impulsowe.
Do szerokiego grona produktów impulsowych zaliczamy: gumy do żucia, batony, jajka niespodzianki, wafelki, słone przekąski, napoje. Pod wpływem impulsu chętnie kupujemy również: tabletki przeciwbólowe, baterie, jednorazowe maszynki do golenia czy prezerwatywy. W sezonie letnim lody, a zimowym tabletki na gardło. Na stacjach benzynowych najchętniej kupowanym produktem impulsowym są napoje energetyczne. Naturalnie nie wymienimy wszystkich, ale jest coś, co je łączy. Takie towary powinny być przede wszystkim małe, lekkie, tanie i łatwo rozpoznawalne. Małe i lekkie, ponieważ Klient już nie wróci po wózek czy koszyk. Rozpoznawalne – w strefie przykasowej nie ma już czasu na tłumaczenie czy porównywanie produktów. Tanie, gdyż zakupy impulsowe to kwestia sekund. Tutaj nie ma już czasu na analizę cen i szukanie tańszego odpowiednika.
Zaplanuj strefę przykasową i zwiększ sprzedaż impulsową.
Aby dobrze zaplanować strefę kas, najlepiej zwrócić się do profesjonalnego producenta lad sklepowych. Eksperci od wyposażenia sklepów doradzą jak poprawnie zaplanować i urządzić strefę sprzedaży impulsowej. Inne zasady rozmieszczenia towaru w sklepie będą obowiązywać w sklepach wielkopowierzchniowych, inne w małych sklepikach osiedlowych. Rozwiązaniem może być: lada sprzedażowa z impulsem, biurko sklepowe, kontuar sklepowy. Sposoby sprzedaży produktów impulsowych w każdym sklepie są takie same. Cel jest jeden sprzedać jak najwięcej produktów w jak najkrótszym czasie.
Jak zachęcić Klienta do kupna produktu, czyli zasady rozmieszczenia towarów w sklepie.
Mamy już odpowiednio zaprojektowaną strefę kasy. Teraz należy zadbać o ekspozycję. Wszystkie produkty impulsowe było dobrze widoczne i dostępne na wyciągnięcie ręki. Dobrze zaplanowana strefa może przynieść duże zyski. Odpowiedni dobór produktów impulsowych i dobra ekspozycja to recepta na sukces. O strefę sprzedaży impulsowej należy szczególnie dbać. Pilnować rotacji produktów, systematycznie uzupełniać braki na półkach. Zasada im więcej, tym lepiej w tym przypadku się nie sprawdzi. Za dużo asortymentu utrudni wybór Klientowi. Ważny jest również porządek i estetyka. Zaniedbana strefa kasowa nie tylko nie przynosi zysków, ale również psuje relacje z Klientami. Strefa z impulsami to ostatni punkt obsługi Klienta w sklepie. Istotne, aby klient wyniósł z niego miłe wrażenia. Wtedy mamy pewność, że od nas wróci.
Zakupy impulsowe są zwieńczeniem procesu sprzedaży w sklepie.
Ważne, aby sprzedaż impulsowa była komplementarna z technikami sprzedaży w całym sklepie. Kluczowe jest zachowanie zasad merchandisingu, zasady prawej ręki czy trade marketingu. Plakaty reklamowe powinny tworzyć wygodną i intuicyjną komunikację z Klientem. Handlowcy dostrzegli potencjał drzemiący w zakupach impulsowych. Dlatego strefy przykasowe powstają nie tylko na stacjach paliw. Pod wpływem impulsu kupimy nawet w aptece, sklepie budowlanym czy punkcie prasowym.
Zapraszamy do zakupów w naszym sklepie internetowym: https://wyposazamysklepy.pl/lady-sklepowe-impulsowe
Więcej na ten temat mogą Państwo przeczytać tutaj: https://www.abm.com.pl/wyposazamy-stacje-benzynowe